ZARZĄDZENIE NR 5/2020/2021
Dyrektora Zespołu Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących
w Jagarzewie
z dnia 16 października 2020r.
w sprawie: wprowadzenia hybrydowej (mieszanej) organizacji kształcenia.
Dyrektor szkoły na podstawie:
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (D. U. z 2020 r. poz. 1394).
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (D. U. z 2020 r. poz. 1386).
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (D. U. z 2020 r. poz. 1385).
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty
zarządza, co następuje:
§ 1
Wprowadza z dniem 19 października 2020r., na czas nieoznaczony częściowe ograniczenie funkcjonowania Zespołu Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Jagarzewie.
§ 2
Z dniem 19 października 2020r w Zespole Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących
w Jagarzewie wprowadza hybrydowy (łączony, naprzemienny) tryb nauczania, zgodnie
z obowiązującym dotychczas tygodniowym planem pracy szkoły.
§ 3
Organizacja pracy szkoły od dnia 19 października 2020r. do odwołania przedstawia się następująco:
- Klasa IV TA i klasa IV TŻiUG - nauczanie stacjonarne (w budynku szkoły) – zgodnie z obowiązującym planem lekcji.
- Klasa III TŻiUG - nauczanie stacjonarne (w budynku szkoły) – zgodnie
z obowiązującym planem lekcji. - Klasa II TA - nauczanie zdalne (19.10.2020 - 23.10.2020), zgodnie z obowiązującym planem lekcji, za pomocą aplikacji Teams.
- Klasa I TA - nauczanie stacjonarne (19.10.2020 - 23.10.2020), zgodnie
z obowiązującym planem lekcji.
Zamiana oddziałów następuje co tydzień.
Klasa III Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych, klasa IV Technikum Żywienia
i Usług Gastronomicznych oraz klasa IV Technikum Agrobiznesu do odwołania objęte
są nauczaniem stacjonarnym.
Klasa I Technikum Agrobiznesu oraz klasa II Technikum Agrobiznesu do odwołania objęte
są nauczaniem naprzemiennym (stacjonarnym/zdalnym).
Internat szkolny pracuje bez zmian, zgodnie z dotychczasowym planem pracy.
§ 3
Zobowiązuje nauczycieli do przeanalizowania programów nauczania w klasie I Technikum Agrobiznesu oraz w klasie II Technikum Agrobiznesu i ewentualnej ich modyfikacji w sposób umożliwiających realizację w zdalnym nauczaniu. Opracowanie pisemne proponowanych zmian należy przedstawić do uzgodnienia z dyrektorem szkoły, w formie tabelarycznej,
jak w załączniku 1 do zarządzenia. Sugeruję, by treści najłatwiejsze i możliwe do opanowania przez uczniów w formie zdalnej nauki były uwzględnianie w pierwszej kolejności. Opracowania należy przesyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 23.10.2020r. Zalecam konsultacje w zespołach przedmiotowych, z zachowaniem drogi elektronicznej.
§ 4
Zobowiązuje nauczycieli do opracowania na każdy tydzień tygodniowego zakresu treści kształcenia z zajęć wynikających z ramowych planów nauczania do realizowania
w poszczególnych oddziałach, uwzględniając w szczególności:
- równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
- możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
- łączenia przemiennie kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
- konieczności zapewnienie bezpieczeństwa wynikającego ze specyfiki realizowanych zajęć, w szczególności zajęć wychowania fizycznego i chemii.
§ 5
Poleca nauczycielom wprowadzenie zmian w przedmiotowych systemach oceniania (wymaganiach edukacyjnych) w zakresie:
- wskazanie form pracy ucznia podlegających ocenianiu w pracy zdalnej,
- sposobu komunikowania uczniom i rodzicom informacji o osiągnięciach dzieci,
- sposobu potwierdzania obecności uczniów na zajęciach zdalnego nauczania.
Wprowadzone zapisy mają być zgodne z regulacjami określonymi w statucie szkoły.
§ 6
W celu zapewnienia prawidłowej realizacji statutowych zadań szkoły wszyscy nauczyciele wykonują swoją pracę w budynku szkolnym.
§ 7
Zobowiązuje wychowawców klas do przekazania rodzicom i uczniom za pomocą dziennika elektronicznego Vulcan, zakładkę „Wiadomości” informacji o wdrożeniu trybu nauczania hybrydowego oraz „Regulaminu organizacji pracy Zespołu Szkół Rolniczych
i Ogólnokształcących w Jagarzewie w systemie hybrydowym” od dnia 19 października 2020r. do odwołania, który stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
§ 8
Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorowi szkoły.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia NR 5/2020/2021
Dyrektora Zespołu Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Jagarzewie
Wniosek nauczyciela o wprowadzenie zmian do programu nauczania w klasie:
wpisanego do Szkolnego zestawu programów nauczania w okresie zdalnego nauczania
w Zespole Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Jagarzewie pod pozycją: .................
Nazwisko i imię nauczyciela:
Przedmiot:
Klasa |
Termin realizacji |
Nr kolejny lekcji |
Treści kształcenia / tematy lekcji/ cel operacyjny |
Klasa I Technikum Agrobiznesu |
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
Klasa II Technikum Agrobiznesu |
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Załącznik nr 2 do Zarządzenia NR 5/2020/2021
Dyrektora Zespołu Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Jagarzewie
Regulamin organizacji pracy
Zespołu Szkół Rolniczych
i Ogólnokształcących w Jagarzewie
w roku szkolnym 2020/2021 w systemie hybrydowym
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Regulamin organizacji pracy w systemie hybrydowym (mieszanym) określa formy i sposób realizacji procesu dydaktyczno - wychowawczego w Zespole Szkół Rolniczych
i Ogólnokształcących w Jagarzewie w okresie częściowego ograniczenia jej funkcjonowania ze względu na zwiększone ryzyko zagrożenia uczniów i pracowników zakażeniem Covid -19.
2. Czas ograniczenia funkcjonowania szkoły jest nieoznaczony. W przypadku ustąpienia zagrożenia zdrowia uczniów i pracowników zarządzenie NR 5/2020/2021dyrektora z dnia
16 października 2020r. traci moc.
3. Regulamin obowiązuje całą społeczność szkolną i wszystkich pracowników zatrudnionych w Zespole Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Jagarzewie.
4. Za organizację realizacji zadań szkoły, w tym zajęć z wykorzystaniem metod
i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zadań, w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły odpowiada dyrektor szkoły.
§ 2
Zasady organizacji pracy szkoły
1. W okresie od 19 października 2020r. organizacja procesu dydaktyczno – wychowawczego
i opiekuńczego wygląda następująco:
- klasa IV TA i klasa IV TŻiUG - nauczanie stacjonarne (w budynku szkoły) – zgodnie z obowiązującym planem lekcji.
- klasa III TŻiUG - nauczanie stacjonarne (w budynku szkoły) – zgodnie
z obowiązującym planem lekcji. - klasa II TA - nauczanie zdalne (19.10.2020 - 23.10.2020), zgodnie z obowiązującym planem lekcji, za pomocą aplikacji Teams. Zamiana oddziałów następuje co tydzień.
- klasa I TA - nauczanie stacjonarne (19.10.2020 - 23.10.2020), zgodnie
z obowiązującym planem lekcji. Zamiana oddziałów następuje co tydzień. - zajęcia rewalidacyjne w klasie I TA odbywają się stacjonarnie,
- zajęcia rewalidacyjne w klasie II TA odbywają się naprzemiennie, w trybie stacjonarnym lub mieszanym
- zajęcia rewalidacyjne w klasie IV TŻiUG prowadzone są w szkole, zgodnie
z planem, z zachowaniem procedur bezpieczeństwa i reżimu sanitarnego, - stołówka szkolna pracuje na zasadach określonych na dzień 1 września 2020 r.,
- biblioteka szkolna jest czynna w godzinach ustalonych w dniu 1 października 2020r.,
- przerwy lekcyjne wynoszą 5 minut, przerwa obiadowa 25 minut a każda lekcja rozpoczyna się o stałej, dotychczasowej porze.
- uczniów i pracowników szkoły przebywających na terenie placówki obowiązuje reżim sanitarny i obowiązek przestrzegania wdrożonych procedur bezpieczeństwa,
- praca pedagoga szkolnego pozostaje bez zmian, uczniowie odbywający naukę
na odległość mają prawo do korzystania z pomocy psychologiczno – pedagogicznej
w formie zdalnej.- w przypadku zaistnienia potrzeby konsultacji z nauczycielami wychowawcy klas przekażą uczniom ustalone godziny dyżurów i formy kontaktu. Dopuszcza się możliwość prowadzenia konsultacji na ternie szkoły, po wcześniejszym ustaleniu daty i terminu z nauczycielem,
§ 3.
Nauczanie zdalne i zasady jego prowadzenia – obowiązuje uczniów klas
I – II Technikum Agrobiznesu
1. Przepisy zawarte w § 3 dotyczą uczniów klas I - II Technikum Agrobiznesu w Zespole Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Jagarzewie.
2. W okresie częściowego czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły wprowadza się formę kształcenia na odległość.
3. Podstawową platformą komunikacyjną nauczycieli z uczniami i rodzicami jest Dziennik elektroniczny Vulcan (Microsoft 365, Teams).
4. Na platformie edukacyjnej założone są indywidualne konta nauczycieli, uczniów i rodziców.
5. Szkoła, realizując kształcenie na odległość wykorzystuje systemy Vulcan i narzędzia Google.
6. Szkoła realizując kształcenie na odległość wykorzystuje również inne platformy internetowe, m.in:
https://etwinning.pl/zdalna-edukacja-z-etwinning/
7. Z platform internetowych korzystają:
- uczniowie;
8. Nauczyciele na w/w platformach mogą:
- prowadzić lekcje online w czasie 45 minut.
- zamieszczać i wykorzystywać nagrania z przygotowanymi materiałami edukacyjnymi, nagraną lekcją;
- zamieszczać i wykorzystywać prezentacje;
- zamieszczać i wykorzystywać linki do innych stron internetowych z materiałami edukacyjnymi;
- zamieszczać i wykorzystywać zadania, ćwiczenia, karty pracy do wykonania
dla ucznia.
9. Do zajęć prowadzonych przez nauczyciela bezpośrednio z uczniami z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość zalicza się:
- prowadzenie zajęć online;
- prowadzenie wideokonferencji/webinariów i innych form komunikowania się online;
- prowadzenie konsultacji w czasie zajęć wyznaczonych w tygodniowym planie godzin.
10. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość to aktywność nauczyciela i ucznia, która może odbywać się z użyciem monitorów ekranowych, ale także bez ich użycia – w formie ustalonej przez dyrektora szkoły w porozumieniu
z nauczycielami danej szkoły i po poinformowaniu rodziców ucznia o sposobie realizacji zajęć.
11. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane w szczególności:
- z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicami, w formach określonych
w pkt 8; - przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dającym podstawę
do oceny pracy ucznia; - przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez ucznia w domu – w przypadku uczniów objętych zajęciami rewalidacyjnymi oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
12. Zasady przekazywania uczniowi materiałów edukacyjnych w przypadku, gdy uczeń nie ma dostępu do odpowiedniej platformy:
- każdy wychowawca klasy dokonuje sprawdzenia dostępności uczniów do narzędzi wykorzystywanych w edukacji zdalnej (laptop, zestaw komputerowy, tablet, iPhone) oraz przekazuje zgromadzone informacje wychowawcom i na skrzynkę mailową dyrektora szkoły,
- w przypadku, kiedy uczeń nie ma dostępu, wychowawca informuje o tym fakcie nauczycieli uczących w danej klasie, którzy są zobowiązani do przygotowania
w ciągu dwóch dni materiałów edukacyjnych i ich przesłania do sekretariatu, - pracownik sekretariatu drukuje materiały, które może odebrać rodzic/prawny opiekun lub pełnoletni uczeń w sekretariacie szkoły,
- w szczególnych przypadkach dopuszcza się wysłanie materiałów pocztą;
13. Począwszy od 19 października 2020r. do odwołania uczeń lub jego rodzice nieposiadający sprzętu do zdalnej nauki ma prawo wystąpić do dyrektora szkoły o jego użyczenie na zasadach określonych przez Starostę Powiatu Nidzickiego, a dyrektor szkoły użycza sprzęt na podstawie umowy użyczenia.
§ 4.
Formy współpracy dyrektora z nauczycielami i koordynowanie przez niego współpracy z uczniami i rodzicami.
1. Współpracę nauczycieli z uczniami i rodzicami koordynuje Dyrektor szkoły.
2. Problemy zgłaszane nauczycielom przez uczniów i rodziców w trybie pilnym mają być przekazywane dyrektorowi szkoły.
3. Nauczyciel zobowiązany jest do regularnego odczytywania wiadomości wysyłanych przez dyrektora szkoły poprzez e - dziennik, maila i w razie potrzeby bezzwłoczne udzielenia odpowiedzi na informacje.
4. Nauczyciel pracując zdalnie jest w stałej gotowości do pracy i w każdej chwili może zostać wezwany przez Dyrektora do szkoły. Może też prowadzić kształcenie na odległość ze szkoły.
5. Rady Pedagogiczne są przeprowadzane w formie stacjonarnej.
6. Wychowawca czuwa nad prawidłową dostępnością uczniów do zamieszczanych przez nauczycieli materiałów i utrzymuje stały kontakt z uczniami i rodzicami ze swojej klasy.
7. O każdym zgłaszanym przez rodziców i uczniów problemie powinien bezzwłocznie zawiadomić dyrektora szkoły.
8. Dyrektor szkoły wskazuje przydział nauczycieli do zespołu nauczycielskiego, który tworzy wraz z nauczycielem edukacji przedmiotowej lub wychowawcą. Współpracę koordynuje nauczyciel wiodący.
9. Każdy pracownik pedagogiczny składa raz w tygodniu, w piątek po upływie tygodnia raport z realizacji zadań (w przypadku pracy zdalnej wykonywanej przez nauczyciela)
10. Dokumentowanie przebiegu nauczania i wychowania odbywa poprzez systematyczne rejestrowanie odbytych zajęć w dzienniku elektronicznym. Raport stanowi podstawę
do rozliczenia godzin nadliczbowych.
Raport powinien zawierać zestawienie poszczególnych klas (grup międzyoddziałowych), daty
i godziny zrealizowanych zajęć, informację o frekwencji uczniów (w przypadku zajęć online) lub wskazanie liczby uczniów w czasie konsultacji, wskazanie zakresu treści nauczania
z podstawy programowej oraz wykaz narzędzi oraz zasobów internetowych, które wykorzystano do realizacji.
§ 5.
Zasady ustalania tygodniowego zakresu treści nauczania w poszczególnych oddziałach.
1. Dobór treści kształcenia należy dokonywać do ustalonego tygodniowego rozkładu lekcji
w poszczególnych klasach oraz z uwzględnieniem przedłożonych przez nauczycieli zmian
w programach nauczania.
2. Nauczyciel, planując treści nauczania, jest obowiązany uwzględnić możliwości psychofizyczne uczniów w podejmowaniu wysiłku, warunki rodzinne dziecka, zróżnicowanie zajęć w danym dniu, łączenie naprzemienne kształcenia z użyciem monitorów i bez ich użycia, ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
3. Zakres nauczanych treści zawartych w planie pracy na dany tydzień wraz tematem, celami
i ze źródłem pozyskania przez ucznia wiedzy, zadaniami do wykonania, niezbędnymi informacjami, nauczyciel przesyła uczniowi w zakładce „zadania domowe” jednocześnie przesyłając do wiadomości rodziców przez zakładkę „wiadomości”. Czynności nauczyciel wykonuje zgodnie z harmonogramem.
4. Zakres dobranych treści e – lekcji ma uwzględniać czas jej trwania – 45 minut. Pozostała część jednostki dydaktycznej przewidziana jest na konsultacje indywidulane z uczniami i dodatkowe wyjaśnienia.
5. Terminy wykonania zadań nie mogą być zbyt krótkie. Wiadomości
i zadania od jednego nauczyciela (z jednego przedmiotu) powinny być przekazywane
z zachowaniem równomiernego obciążenia ucznia w korelacji z innymi otrzymywanymi zadaniami z pozostałych przedmiotów.
6. Zaleca się, aby instrukcje dla uczniów były proste i jasne, nieprzeładowane treściami nieistotnymi.
7. W komunikacji należy pamiętać o zachowaniu właściwego dystansu w relacjach uczeń -nauczyciel. Prowadzona korespondencja może stanowić część dokumentacji przebiegu nauczania.
§ 6.
Ocenianie uczniów w nauczaniu na odległość
1. Ocenianie bieżące polega na wystawieniu oceny zgodnie z przyjętą skalą stopni (pozytywnych) w Szkole, z uwzględnieniem w szczególności: co uczeń zrobił dobrze,
co wymaga poprawy, a także wysiłku wkładanego w wykonanie zadania przez ucznia za:
- wypowiedzi uczniów na czacie tekstowym, na forum dyskusyjnym;
- wypowiedzi uczniów w czasie wideokonferencji/webinariów i innych form komunikowania się online;
- wykonanych w domu zadań zleconych przez nauczyciela, przesłanych mailem
lub inną drogą elektroniczną, np. w formie projektu, prezentacji, plakatu, karty pracy; - testy on-line udostępnione na wybranej platformie.
2. Na czas weekendu nauczyciele nie zadają prac uczniom.
3. Prace wykonywane przez uczniów dostosowane są do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
4. Prace zadawane uczniom do samodzielnego wykonania w domu, które podlegają ocenie, uwzględniają warunki techniczne, takie jak dostęp ucznia do Internetu oraz jego jakość, urządzenia dostępne do zdalnej nauki oraz liczbę osób, które oprócz ucznia z nich korzystają.
5. Liczba zadanych prac zależy od nauczyciela przedmiotu, mając jednak na uwadze wyeliminowanie nadmiernego obciążenia i zachowanie odpowiednich warunków higieny.
6. W okresie zdalnej nauki dopuszcza się przeprowadzenie tylko dwóch prac klasowych
z danego przedmiotu.
7. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i do Internetu.
8. Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu, nauczyciel
ma umożliwić mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób – tj. za pomocą sms
lub w wersji papierowej.
9. Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na swoje ograniczone możliwości psychofizyczne, nauczyciel ma umożliwić
mu wykonanie tych zadań za pomocą sms lub w wersji papierowej.
10. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie może mieć wpływu poziom jego kompetencji cyfrowych. Nauczyciel ma obowiązek wziąć pod uwagę zróżnicowany poziom umiejętności obsługi narzędzi informatycznych i dostosować poziom trudności wybranego zadania oraz czas jego wykonania do możliwości psychofizycznych ucznia,
11. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły przy ustalaniu oceny zachowania ucznia bierze się pod uwagę jego aktywność w nauczaniu zdalnym.
12. Rodzice oraz uczniowie będą informowani o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych ocenach za pośrednictwem dziennika elektronicznego. Informacje mogą być przekazywane także za pomocą innych, uzgodnionych z rodzicem, dostępnych form porozumiewania się na odległość.
13. Uczniowie dodatkowo otrzymują informację zwrotną o postępach w nauce oraz ocenach
na bieżąco w czasie zajęć online oraz konsultacji w trakcie wyznaczonych w tygodniowym planie godzin zajęć.
§ 7.
Dokumentowanie przebiegu nauczania i wychowania
1. Dokumentowanie przebiegu nauczania i wychowania odbywa poprzez systematyczne rejestrowanie odbytych zajęć w dzienniku elektronicznym Vulcan.
2. Odnotowywanie frekwencji uczniów odbywa się na podstawie aktywności zdalnej
i udziale w zdalnych zajęciach i wpisuje się w dzienniku elektronicznym Vulcan.
§ 8.
Współpraca z rodzicami i formy wsparcia rodziców.
1. Rodzic/prawny opiekun dziecka ma obowiązek stałego kontaktu z nauczycielem
w razie pojawiających się trudności w nauce lub innych przyczyn nieaktywności ucznia
w procesie dydaktycznym (brak logowania, brak aktywności w odrabianiu zadań domowych, brak odpowiedzi na wiadomości nauczycieli, itp.).
2. Rodzice uczniów klas I - IV czuwają nad prawidłową pracą dziecka w domu
i terminami przesyłania nauczycielowi wykonanych zadań w czasie wskazanym przez nauczyciela.
3. Nauczyciel informuje uczniów i rodziców o postępach ucznia niepełnoletniego w nauce oraz uzyskanych przez niego ocenach w dzienniku elektronicznym Vulcan.
4. Każdy nauczyciel prowadzi z rodzicami konsultacje dotyczące postępów ucznia (min. 1 raz w tygodniu). O formie i terminie nauczyciel informuje rodziców uczniów
przez dziennik elektroniczny lub w innej dogodnej dla obu stron formie.
5. Nauczyciele specjaliści będą rozpoznawać aktualną sytuację ucznia i jego funkcjonowanie w środowisku rodzinnym, kontaktując się z uczniem i jego rodzicami, opracowując plan działania pomocowego, w tym z udziałem poradni pedagogiczno – psychologicznych i innych instytucji wspomagających funkcjonowanie dziecka w szkole i środowisku lokalnym.
6. Formy i harmonogram pracy specjalistów zostaną przekazane przez dziennik elektroniczny.
7. Specjaliści i wychowawcy klas, w porozumieniu z rodzicami uczniów są odpowiedzialni
za udzielanie uczniom pomocy pedagogiczno – psychologicznej zgodnie z obowiązującym prawem.
8. Wszyscy nauczyciele dostosowują wymagania do potrzeb uczniów objętych w roku szkolnym 2020/2021 pomocą pedagogiczno–psychologiczną, zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno - pedagogicznej.
9. Rodzice/prawni opiekunowie wspomagają swoje dzieci w nauce zdalnej przez czuwanie nad prawidłowością odrabiania prac domowych, wykonywania zadań przez dzieci, kontakty
z nauczycielami.
§ 9.
Postanowienia końcowe
1. Niniejszy dokument stanowi informację dla nauczycieli, uczniów i rodziców o zasadach nauczania na odległość w trybie hybrydowym.
2. Wychowawcy klas przekazują rodzicom i uczniom dokument w formie pdf
na indywidualne konta ucznia pełnoletniego lub konto rodzica w dzienniku Vulcan.
3. Dyrektor szkoły przekazuje drogą elektroniczną dokument w postaci pdf nauczycielom szkoły w celu zapoznania się i przestrzegania.
4. Obowiązuje całkowity zakaz nagrywania zajęć lekcyjnych, konsultacji i spotkań prowadzonych w ramach kształcenia online.
5. Zobowiązuje się uczestników zdalnego nauczania do przestrzegania etykiety językowej
i zachowanie kultury w komunikacji z nauczycielami.
6. Wszelkie uwagi, wnioski o organizacji i przebiegu zdalnego nauczania kierować należy
z zachowaniem drogi służbowej.
7. Dyrektor szkoły pełni dyżur w godzinach wskazanych w komunikacie na stronie www.zsriojagarzewo.pl
W sprawach administracyjnych (wydawanie zaświadczeń, legitymacji, użyczenie sprzętu komputerowego, itp.) należy kontaktować się elektronicznie z sekretariatem szkoły.
adres do kontaktu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Regulamin obowiązuje od 19 października 2020r. do odwołania.
Hanna Cierkowska – dyrektor szkoły